top of page
headerBg.png
login-v (1).png
login (1).png
logo-new.png

יש יתרונות בלהיות הפועל ירושלים של העונות האחרונות. בעיקר בגזרת תשומת הלב הציבורית. היא קטנה יחסית. הפועל תל אביב של עופר ינאי שואבת את רוב החמצן בחדר הקטן למדי שהוא הכדורסל הישראלי, מכבי תל אביב לוקחת לעצמה את מה שנשאר, בעוד הקבוצה של אדלסון קצת נשכחת, גם בזכות שקט תעשייתי הנגזר מאופיים הנחבא אל הכלים של ראשיה, מהבעלים ועד המאמן, וגם עקב גלות למסגרות שידור נידחות יחסית ביורוקאפ - אפליקציית ישראל היום אשתקד, צ'רלטון (שמושכת אליה בעיקר אוהדי כדורגל) העונה. כשלא נמצאים בתודעה, הפסד הוא לא אסון ומשברים חולפים חיש קל. כמה נוח, כמה קל. 

    שיתוף:

    Banner.jpg

    רוצה להמשיך לקרוא?

    יש לנו מחיר מבצע, שנתי או חודשי, במיוחד בשבילך.

    כאן

    מנוי משלם? להתחברות לחץ

    talkWithUs.png

    דברו איתנו

    יש לכם הערות או הארות על הטור?

    בואו לפגוש אותנו ולהגיב ברשתות החברתיות.

    אנחנו זמינים בכל הפלטפורמות. חפשו הדיסקו

    אודי הירש

    קוראים לי אודי ואני מכור. מכור לכדורסל.
    גדלתי בבית של כדורסל, אבא שלי היה הסנטר האימתני של הפועל קרית חיים והפועל חיפה בליגה הלאומית, אז הליגה ראשונה. שיחקתי כדורסל במחלקת הנוער של מכבי ראשון ובבוגרים של הפועל נס ציונה (פחות טובים מהיום, בסך הכל עלינו מליגה ב' לליגה א'). אימנתי במחלקות הנוער של מכבי ראשון והפועל ירושלים (כולל זכייה היסטורית למחצה בגביע הפועל). הייתי סקאוט של נבחרת ישראל והפועל ירושלים (בצוותא עם אחד, שי האוזמן). 
    פעילות הכדורסל שאני מתמיד בה הכי הרבה שנים היא כתיבה. תחילה בשם המשחק, ירחון הספורט המנוח, שהייתי סגן העורך שלו; במקומון כל הזמן של מעריב בירושלים (שם למדתי שאסור לענות לחסומים, זה בוודאי ארז אדלשטיין שזועם על טור שלי) ובהמשך בוואלה ספורט ובהארץ ספורט. ובתוך העיסוק בכדורסל, יש לי כמה אובססיות בואכה סטיות: אני חייב לדעת את ספר התרגילים של כל קבוצה שאני רואה, לשנן אותו ולהשוות אותו לקבוצות מהעבר, על אף שמזמן הבנתי שתרגילים זה לא מאוד חשוב. אני חוזר הרבה למשחקים מהאייטיז והניינטיז כדי להבין עד כמה הכדורסל השתנה מאז. לסבנטיז ולסיקסטיז אני לא חוזר - מה ששיחקו אז לא ממש עונה להגדרה המודרנית של כדורסל, עמכם הסליחה. סטיה נוספת, מביכה במיוחד: צפייה באליפויות נוער וקדטים ביוטיוב, ולא רק במשחקים של ישראל, כדי לגלות כוכבים חדשים, או סתם לראות איך מלמדים היום כדורסל ברחבי אירופה. 
    חוץ מזה, יורוליג זה החיים, ליגת העל זה משלנו וגם NBA זה אחלה. אפילו בעונה הרגילה. טוב, חוץ מוושינגטון ושארלוט, אבל כן כולל ברוקלין. 
    בקיצור, בין השורות, הבנתם: אני מכור לכדורסל. 

    1.png

    אודי הירש

    21.1.2026

    החלוק הלבן התמלא כתמי דם ובוץ. קטש טיפס עוד מדרגה

    24.6.2026

    תם הטקס

    24.6.2026

    יאניס במיאמי. מחשבות ראשוניות

    23.6.2026

    הקבוצה שבישלה אותי

    23.6.2026

    קיבלנו את משחקי הרעב. עכשיו למשחקי העייפות

    22.6.2026

    עוד טורים של אודי

    נס בגארדן. מחשבות בתפזורת

    11.6.2026

    disco-icon.png

    כשהניקס הסתכלו לוומבי בלבן של העין

    4.6.2026

    disco-icon.png

    משחק לא נורמלי, עונה לא נורמלית

    29.5.2026

    disco-icon.png

    ריאל ריסקה את הקלישאות

    23.5.2026

    disco-icon.png

    ולנסיה הייתה אמורה להיכנע. רק שאף אחד לא עדכן את מונטרו

    9.5.2026

    disco-icon.png

    כשהכישרון לא קרוב ללהספיק

    2.5.2026

    disco-icon.png

    אין מקום לאכזבה. רק לגאווה

    29.4.2026

    disco-icon.png
    A.png
    yo

    צילום: מיכל בן גיגי, הפועל מידטאון ירושלים

    תבוסה של 3 רבעים

    image (11).png

    תבוסה של 3 רבעים

    • תמונת הסופר/ת: אודי הירש
      אודי הירש
    • 21 בינו׳
    • זמן קריאה 4 דקות

    יש יתרונות בלהיות הפועל ירושלים של העונות האחרונות. בעיקר בגזרת תשומת הלב הציבורית. היא קטנה יחסית. הפועל תל אביב של עופר ינאי שואבת את רוב החמצן בחדר הקטן למדי שהוא הכדורסל הישראלי, מכבי תל אביב לוקחת לעצמה את מה שנשאר, בעוד הקבוצה של אדלסון קצת נשכחת, גם בזכות שקט תעשייתי הנגזר מאופיים הנחבא אל הכלים של ראשיה, מהבעלים ועד המאמן, וגם עקב גלות למסגרות שידור נידחות יחסית ביורוקאפ - אפליקציית ישראל היום אשתקד, צ'רלטון (שמושכת אליה בעיקר אוהדי כדורגל) העונה. כשלא נמצאים בתודעה, הפסד הוא לא אסון ומשברים חולפים חיש קל. כמה נוח, כמה קל. 

      רוצה להמשיך לקרוא?

      רק המנויים של hadisco.co.il יכולים לקרוא את הפוסט הזה.

      bottom of page